❀ My GOjes BlOgging Friends ❀

Monday, December 27, 2010

COntest Saya FObia Dengan DOt DOt DOt…!

Assalamualaikum,

Saya jOin cOntest lagi. Yeayy! COntest kali nie sangat3 menarik. Nak tahu cOntest ape?

Jeng… Jeng… Jeng…

Photobucket

Kalau kOrank nak tahu lebih lanjut tentang cOntest nie terutama cara2 camne nak jOin bOleh laa serbu blOg Cik Sri Juju kite yang very the CIUT tue ^_^.

Oh, yer! Credit tO Cik Noor Liyana JOhari yang sudi tag saya dan bagitahu saya pasal cOntest nie. Time kasih bebanyak. Terharunya hehe.

Pe tunggu lagi? JOm laa jOin sama2. Barulah persaingan lagik bertambah sengit haha.

Okey! Nak citer nie… Sebenarnya banyak benda kat atah bumi Allah nie yang saya fObia. Tapi ini adalah DOt DOt DOt yang saya PALING fObia. Lets check it Out!

First, saya paling fObia dengan PELAMPUNG.

s_1954743_banpelampung2Ini bukan pelampung yang sebenar ^_^

Eleh dengan pelampung pOm leh fObia. Dak2 kechik lek2 jek main. Apaa laa Cik Mira nie. Tapi seyes wa cakap lu. Wa meman fObia giler ngan pelampung. Nak tahu sebab ape?

Sebab wa nyaris2 mati kelemasan dek pelampung yang nakal tue. Kejadian tue berlaku d Lata Tembakah Waterfalls, Terengganu.

tembakah11Lata Tembakah Waterfalls

Entah camne ntah gatal nak test skill menyelam tapi tiba2 kaki plak tersangkut kat pelampung.

Terkapai2 laa masa tue. Sib baik sempat timbul. Bila timbul, tengOk muka UMI yang dengan slumber jer pandang saya. Bukan nak p tulun. Agaknya UMI pOm kaget kOt masa tue sampai tak tahu nak buat apa hO3.

Next DOt is Jet Ski.

Jet_ski

HOOOO… Yang nie meman fObia giler gak. TengOk gambar je pOm dah luluh jantung nie, meremang bulu rOma. COz ada terrible memOry beside the name Of “Jet Ski”.

Kejadian tue berlaku d Pataya Beach, Thailand.

CIMG0008_JPG Saya masih ingat tempat nie

Pattaya_Beach_Bali_HaiIni lah pantai tempat peristiwa hOrrible, terrible dan embarrassing tue berlaku

KOrank tertanya2 tak pe peristiwa yang HTE tue? Tak? Tak per laa nak citer gak!

Masa tue adalah my first try tO ride the JET SKI. Biasalah first rOund tue de Orank yang ajar. Tapi saya nie agaknya lembab cikit kOt. Tak pOm tak cOncentrate tyme dye ajar (al maklOmlaa yang tukang ajar tue bOy).

Lepas dye abis ajar dan bawak saya keliling beach tue, dye suh plak saya bawak sOrank2. Dye park laa JET SKI tue kat tepi pantai. UnfOrtunately its nOt facing Out tOward the middle Of the sea.

As we all knOw On the right-hand side, there is a lever. This lever is nOt a brake, it is the thrOttle. I repeat “is nOt a brake”. Its mean that lagik banyak kita pull thrOttle tue, lagik laju laa JET SKI kita.

Saya yang bebal nie tarik laa thrOttle tue. Pe lagik habis saya langgar SEMUA Orank yang ada kat tepi pantai tue. HTE an? Lagik satu kat depan saya masa tue de tebing kOnkrit, sib baik teringat nak lepaskan thrOttle tue. Law tak, kOrank tahu an kat mana saya kan berada sakarang.

Yang palin teruk kene langgar ialah dua dak girls. Mereka adik beradik. Habis merah2 badan dye. Kecian giler kat diOrank . Tapi yang impress me ialah diaOrank nangis kejap jer pastu leh plak amik gambar ngan saya. Gambar tue masih d simpan sampai sekarang. Tapi gambar tue de kat Kelantan jadi tak dapatlah nak tunjuk kat kOrank. SO sOry ^_^.

Kecian kat ABAH kene plak pegi mintak maaf kat mak bapak dak budak tue. Saya masa tue lOm pandai cangat cakap siam. Tapi luckily mak bapak dak tue tak marah pOm. Leh senyum ag huhu. Itulah penangan JET SKI. FObia fObia fObia. Sumpah lepah nie jangan harap laa nak naik JET SKI ag.

Last DOt is the rOad.

jebrangjalan001

Dek kerana sikap clumsy saya melintas jalan, saya telah menyebabkan dua buah kete berlanggar. Masa tue rushin sebab nak kejar bas UM. Teruk an saya nie?huhu.

Sib baik taklah teruk sangat kete meke, just kemek2 jer. Kemek2 jer pOm tetap salah haku jugak huhu. Sejak hari tue saya fObia bila melintas jalan. TengOk jalan raya pOm fObia.

Sekarang bila kete dah betul2 xder baru saya melintas. Biarlah SHAH RUKH KHAN tunggu seberang jalan tue, saya tak kan rushin ag. FObia fObia fObia.

Inilah kisah fObia saya dengan DOt DOt DOt.

Maaflah bercelOteh banyak plak. Harap sudi baca ^_^.

Buat Cik Sri Juju sOry sangat2 xder gambar masa kejadian2 tue berlaku.

Tiba masa men-TAG:

Gadis Semasa

Nana

Nurfarah

Syafiq

Ieyla

Syafiqah

Dah beres men-TAG dan men-SHOUT kat meke. Harap meke sudi jOin cOntest Cik Sri Juju nie.

Okeh! All the best sume.

3

Credit tO GOOGLE search engine fOr the pictures