❀ My GOjes BlOgging Friends ❀

Monday, December 27, 2010

MembOngkar Rahsia Bentuk Jari

Assalamualaikum, hye semua!

Seperti yang dah terpampang kat atah tue hari ini kita akan membOngkar rahsia jari si gurl. Hurmm menarik tak? Masing2 sila buat muka curiOus kay hehe.

Sebenarnya bukan saya yang tukang bOngkar tue. Saya terjumpa infO nie dari seOrang blOgger “BLOG GILER4U” dan saya rasa nak sharelaa penemuan nie dengan kOrank.

BLOG tue meman giler2 ckit (erm rasanya giler banyak haha) tapi banyak infO yang berguna kat sne especially buat mereka yang sudah mendirikan rumah tangga.

Since blOg tue giler2 ckit atau banyak jadi saya malu nak link kat cni. KOrank carilah blOg tue dengan sendiri kay law kOrank nak berkenalan ngan blOg tue. Tapi saya rasa blOgger tue dah tak active blOging ag dah since the last entry is On year 2009.

SO dengan perkOngsian ini di harapkan dapat menambah cikit ilmu mengenal kehidupan yang penuh dengan secret dan adventure. Tapi lepas nie jangan pula pegi pegang dan belek2 tangan member. Terutama bOys. Kang ada yang di beri makan LEMPENG an .

Baru saya perasan yang kita, Orank puan nie ader bermacam2 jenis bentuk jari. Ada yang kecil, gemOk lebar, meruncing, panjang, dan sebagainya. Mestilah beza. Tak kan laa nak jari semua Orank sama jer. Pe lah saya nie.

Pe pOm tue antara kebesaran dan kebijaksaan ALLAH yang patut kita hayati dan hargai. Gunakanlah jari ini ke arah jalan yang d redhai ALLAH. Sama2lah kita mempertingkatkan amalan jari kita dari hari ke hari buat bekalan d alam akhirat.

1199095-4b8

Okey. Berbalik pada rahsia jari kita tadi, bentuk jari kita sebenarnya bOleh mengambarkan persOnality dan characteristic kita. Nak tahu macammana, ayuh kita mulakan dengan bentuk jari yang pertama.

❤Kecil, Halus dan Meruncing❤

Gurls yang memiliki jari sebegini biasanya berperasaan halus dan idealis. Mereka menyukai barang-barang seni dan pemandangan yang indah.

Nie jenis jari saya hO3. JOm kite cOmment cikit. Berperasaan halus tue came? Sensitive ker? Teliti ker? Atau pOm perasaan yang dye tue makhluk halus? Kalau Kelantan, halus tue kedekut. Kedekut ker? AdOy. Musykil2. Idealis? Maybe. Sukakan barang2 seni; rasanya tak cangat kOt. Sukakan permandangan yang indah; YES! Saya suka tengOk laut dan semestinya laut itu indah he3.

❤Panjang dan Meruncing❤

Sifat gurls yang memiliki jari ini hampir sama dengan sifat di atas. Namun mereka lebih banyak bermain dengan perasaan sehingga sesuai untuk memilih kerjaya sebagai juruhias. Ermm sape yang memiliki jari yang panjang dan meruncing nie leh laa apply as interior designer. Ne taw berkat jari tue kOrank kan sefemes Eric LeOng hehe.

❤Pendek❤

Gurls ini sangat aktif dan berfikir perkara yang besar-besar. Perkara yang remeh-temeh diOrank malas nak pikir. Saya tak taw jari saya nie pendek ke tak? Tapi saya meman tak peduli cangat benda2 yang kecik punya hal hOhO.

❤Besar dan GemOk Lebar❤

Gurls ini bersifat terlalu berhati-hati sehingga kesannya malas bertindak. NOt me fOr sure! Saya nie jenis yang tak pikir banyak. Clumsy gurl, Of cOz haha.

❤Jari Tengah dan Manis Sama Panjang❤

Gurls yang memiliki jari sebegini ditambah dengan kulitnya yang halus maka dia pandai bermain cinta. Opps, AWAS! Fantasi asmaranya sangat tinggi sehingga sering menciptakan model-model permainan baru. Ermm… Creative. Namun bagi yang berkulit kasar bermakna wanita sebegini suka berprasangka. Harap2 berprasangka pOsitive jer. Juga bukan saya. Mungkinkah jari anda?

❤Jari Tengah dan Telujuk Sama Panjang❤

Gurls yang memiliki jari seperti ini bakal mencapai cita-citanya. Mereka pantang menyerah dan rajin berusaha. WOw!!! Sayangnya jari saya tak sama .

Jari Tengah Paling Tinggi dan MenOnjOl❤

Biasanya gurls ini kurang sabar sehingga mudah bertindak tanpa berfikir panjang. Namun, dia sering menyesali tindakan yang telah dilakukannya. Ini lah SAYA hua3.

❤Tiga Jari Sama Tinggi❤

Berbeza dengan gurls yang jari tengahnya paling menonjol, pemilik tiga jari yang sama panjangnya ini berhati-hati dalam bertindak. Banyak persoalan yang wajar diselesaikan dengan segera tertunda kerana sikapnya yang suka berlengah-lengah dalam melakukan sesuatu. Bagusnye.

❤Ibu Jari Yang Besar dan Kuat❤

Ibu jari yang besar dan terkesan kuat dapat menggambarkan sifat perempuan yang mempunyai kemampuan dan kemahuan yang keras untuk maju. Selain itu mereka juga memiliki rasa tanggungjawab yang tinggi. Yeah, dats ME! Rasa saya nie pOyO plak haha. Tapi kenyataan.

❤Ibu Jari Kurus dan Lembik❤

Gurls sebegini mempunyai sikap bergantung kepada orang lain dan sering bersikap ragu dalam membuat keputusan. Ketika bertindak, mereka selalu memerlukan kehadiran orang lain. Ish3. SeelOk2nya cubalah berdiri atah kaki sendiri dulu sebelOm meminta bantuan Orank lain.

❤Hujung Ibu Jari Meruncing❤

Gurls ini selalunya berjiwa halus. Kalau menjadi pemimpin, dia seorang yang bijaksana. Berjiwa halus lagi. Agaknya meman saya nie berjiwa halus. Pemimpin yang bijaksana; kene pikir berbilliOn kali hOhO.

Hujung Ibu Jari Yang Berbentuk Persegi❤

Hal ini menandakan pemiliknya berasa tidak puas dalam setiap pekerjaan yang dilakukannya. Sikap buruknya, dia sering iri hati terhadap orang lain. Mujur jari saya tak macam tue he3.

Fakta atau auta? COincidence Or reality? Nak percaya atau tak? KOrank sendirilah yang decide. Pe pOm tetap balik pada yang asal iaitu Hanya Allah yang Maha Mengetahui.

AMARAN KERAS:

Harus d ingat bahawa ini sekadar hasil kajian dan pemerhatian mereka yang pakar. Jangan pula terlampau taksud hingga menjadi syirik dan sebagainya .

WiTh LOve,

3