❀ My GOjes BlOgging Friends ❀

Thursday, January 27, 2011

Seruan Kubur

Assalamualaikum wbt,


Maaf! Itu bukan tajuk nOvel seram yang terbaru ataw mOvie review yer. Ini cuma satu nOte peringatan buat semua, ikhlas dari Mira ^_^


Kita sedar tak yang kubur setiap hari menyeru manusia sebanyak lima kali:


kuburan-300x225Source: En. Google


1. Aku rumah yang terpencil, maka kamu akan senang dengan selalu membaca Al-Quran.


2. Aku rumah yang gelap, maka teranglah aku dengan selalu solat malam.


3. Aku rumah penuh dengan tanah dan debu, bawalah amal soleh yang menjadi hamparan.


4. Aku rumah ular berbisa, maka bawalah amalan Bismillah sebagai penawar.


5. Aku rumah pertanyaan Munkar dan Nakir, maka banyakkanlah bacaan "Laa ilaa ha illallah, Muhammadur Rasulullah", supaya kamu mendapat jawapan.

.

.

Subhanallah. Terima kasih ya Allah kerana menyedarkan aku dari lena yang panjang.


WiTh LOve,

3