❀ My GOjes BlOgging Friends ❀

Thursday, December 16, 2010

Best ker jadik anak tunggal?

Assalamualaikum,

Apa pendapat kOrang tentang tajuk kat atah? Mesti ramai yang kata BEST an3?

Yelaaa… Bila sebut je ANAK TUNGGAL, mesti kOrang kan cakap:

  • Eeee bestnye dye anak tunggal. Nak benda (baju, beg, kasut), semua dapat. Mintak saja.
  • Tak payah nak berebut baby dOll dengan adik beradik lain. Adik bradik puan yer. Laki ne main dOll.
  • Mak, nak duwit! Laju jer mak kan kasi. Anak sOrang katakan.
  • Satu bilik, katil, tilam, dye sOrang yang punya.
  • Bleh tidO bawah ketiak mak hari2. (Camtue ea?hehe).

Tapi… Tak semua INDAH KHABAR DARI RUPA.

Mereka yang telah ditakdirkan tOk menerima gelaran darjah kebesaran nie terpaksa terima yang mereka tak punya adik beradik. Mereka sedih sebenarnya huk3.

file_1_yve 2

Sebab mereka sebatang tunggul kat dunia nie huk3x.

Main sOrank2.

Gelak sOrang2. Sib baik tak di sangka PESAKIT MENTAL hehe.

LOnely.

DaisyChild01

Dye sOranglah harapan kuarga, pemikul tunggal tanggungjawab kurga dan pendengar setia masalah kuarga. Ibarat kata Omputih “It can take an emotional toll on you, being the only child with all the responsibilities”.

nAs tahu nie mesti dye pOm anak tunggal nih?

Yep tepat skali. Amiklah snickers ini.


snickers 100 calorie ice cream bar_1


Umi saya tak derlah manjakan saya sangat masa saya kechik. Tapi bila saya dah dewasa nie, barulah umi manjakan saya. Terbalik an3?

Masa kechik, saya takderlah mempunyai kenangan yang begitu indah. Banyak pantang-larang yang saya kene patuhi taw. Cam Orang baru lepas bersalin plak de pantang-larang. Law tak dengar, lidi kan hinggap kat leg saya huhu.

Saya tak leh main kat luar rumah, banyak habuk. Tak leh main pasir, kOtOr. Sebab umi dah make-up kan saya tantik2, pakai gaun lawa2. Kalau abah balik dan tengOk saya kOtOr, t umi kene marah dek abah. Jadi, saya main lah sOrank2 lam rumah. Kawan plak tak der.

Begitulah secOret kisah masa kechik dak tunggal. Malas nak citer panjang2. Tapi yang pasti, jadi anak tunggal nie SUNYI, tak MERIAH macam Orank lain, trutamanya waktu raya.

Tapi, yang tak leh nak d pisahkan dengan title anak tunggal ialah MANJA. MANJA tetap ada ^_^.

Good-Mother

Well, in sum, sO-sO lah. De part2 best jadik anak tunggal, de part2 rasa cam katak dOk bawah tempurung. Sunyi, gelap dan tak tahu apa.

JOm kita tegnOk list Famous sOlO kids:

Tiger woods

Leonardo Da Vinci

Frank Sinatra

Brooke Shields

Condoleeza Rice

Franklin D Roosevelt

Nelson Mendela

Bob Marley

Tommy Lee Jones

Indira Gandhi

Being an Only child,

3

p/s: Menerima segala qada’ dan qadar Nya. Bukankan itu yang terbaik?