❀ My GOjes BlOgging Friends ❀

Sunday, August 15, 2010

MeNgEJaR MiMpi SeBeLoM iA pErGi

Aku nak jadi muslimah yang berjaya.

Eh Silap...

Aku nak jadi muslimah yang PALING berjaya.

Cuti sem yang akan datang aku nak mula kerja dah. Keje pe2 pon aku tak kisah. Janji income masyuk!

Pada usia ku yang ke 23 aku kan keje part time plak.
Lagipun sem depan aku amik 3 subjek jer.

Habis belajar, aku nak trus kerja.
Kerja selama 3 tahun.
Timba pengalaman.
Kumpul duit.

Dah cukup duit, aku nak bukak company aku sendiri.

Bila business aku dah stabil dan maju, aku nak pegi belajar kat pondok. Kalau umi nak ikut, aku nak bawak dia sama.

Lepas habis belajar kat pondok, aku nak mengerjakan umrah dengan umi.

Aku nak expand business aku sebanyak yang boleh, semaju yang mungkin.

Untuk ape???

Aku nak bukak pusat pengajian Islam untuk anak-anak, yang mengajar anak-anak mengaji, fardu ain dan semua asas-asas pendidikan Islam.

Yang paling besar impian aku, aku nak bukak rumah anak-anak yatim.

Tak dapat bukak yang besar pon xper.

Janji ada penghuni dan dilengkapi kemudahan yang lengkap dan selesa untuk mereka.

InsyaAllah...

Doakan semoga impian aku kan tercapai.

Aku tahu besar impian aku tue. Memerlukan usaha, tenaga dan yang paling penting duit yang banyak.

Tapi aku percaya tiada yang mustahil.