❀ My GOjes BlOgging Friends ❀

Wednesday, August 25, 2010

AyUh BeRsEnAm!

Alamak!!!
Saya sudah gemokk...

Camne tak gemokk nye...
Bangun sahur, lepas solat, titoo...
Makan masa berbuka bertambah2 he he he...

Nak tahu?
Baju yang saya baru beli pom dah tarak muat.
Gi mana sih.

I need to do something.
Xmo gemokk cangttt ^_^.
Tie tak tantik hik3.

Nie adalah apa yang saya perlu, mesti buat! Lau saya tak nak kekal gemokk camnie.

1) Mestilah saya kene kurangkan makan. Emmm. Susah cikit tue. Sebab pe... Saya nie suka makan. Makan jer sume yang ada kat depan tue hu hu hu. Okeh! Saya nak mulakan dengan kurangkan makan nasi. Lau sebelom nie makan penuh pinggan, lepas nie makan separuh jer. Jangan nak bertambah2 pulak. Tapi bagus juga macam tue. Baik untuk penghadaman.

2) Yang paling saya risau bahagaian perut. Tue yang saya titik beratkan. Bila nak kempiskan perut mestilah kene bersenam. Tapi.... Larat ker? Dah lama tak pegi gym. Rindu lak hik3... Takper... Kita cari senaman yang ringan jer dan yang tak menjejaskan kesihatan saya yang tak brape sihat nie. Nanti mie jangan lah hairan plak kalau saya terbuat senaman depan mie
(~ ̄▽ ̄)~.

video

3) Kurangkan minum ais.

4) Saya kene banyak makan buah dan sayur. Mujur de mie yang selalu ingatkan saya. Masak tue kene masak sayur juga. Jangan asyik protein jek. Kata amy he he he.

Tu je kot yang saya rasa perlu buat. Lau sahabat-sahabat de nak tmbah, di alu2kan.

-Wassalam-