❀ My GOjes BlOgging Friends ❀

Tuesday, December 14, 2010

Bila Diri Tidak Dihargai

Di saat ini air mata ku mengalir lagi. Sedih yang teramat sangat!



Kau…

Kenapa tak bOleh menerima diriku seadanya?

Kenapa tidak mencOba memahami diri ini?

Kau mengenali ku di saat kini, kenapa perlunya kau mengungkit kisah silam ku di masa lalu? Perlu kah kau mengetahuinya sedangkan masa kini lebih penting?




Kau…

Ketahuilah! Di saat aku susah nak makan, aku masih bOleh memberi makan pada Orank lain. Apa yang aku ada seOlah2 semua mahu dikOngsikan. Semua aku ingin lakukan buat kau asalkan kau bahagia dan mengukirkan senyuman yang dapat menggembirakan hati ku.



Aku terlalu menjaga hati manusia sedangkan hati aku dipijak2kan, diremOk dan dianggap seperti tak berharga. Kebaikan aku akhirnya di salah tafsirkan. Akhirnya apa yang aku dapat hanyalah PENGHINAAN. Aku dikatakan perempuan yang senang d buat apa2, aku di gelar HIPOKRIT, aku di panggil bOdOh.


Sedangkan aku punya perasaan.


Aku cuma mahu bahagia.


Salahkah???


Aku tidak meminta emas yang mnggunung, aku juga tidak meminta perhatian yang tidak berbelah bagi, tapi cukuplah sekiranya mereka mempunya perasaan dan berfikir sejenak tentang“Apa yang aku rasa”.


Aku tidak membenci mereka. But I Hate Myself!!!



Rintihan insan yang di pinggirkan,

3

p/s: Hati ini meman sudah cukup penat. Hanya Dia yang selalu di samping ku, sumber kekuatan ku. Tetap bersyukur dengan limpahan rahmat kasih sayangNya yang tidak pernah putus biarpOm aku insan HINA.

p/s: SOmetime being a selfish persOn is much better!

p/s: Berpada2lah dalam berbuat baik dengan manusia. Tetap in the END, Aku Tetap Aku.