❀ My GOjes BlOgging Friends ❀

Monday, December 6, 2010

AzAm BaRu

Assalamualaikum,

06 Dec 2010, Isnin, 07.30 pm.

Bermulalah detik yang baru.

Detik AWAL MUHARAM.

Kejap je masa berlalu. Dah masuk tahun baru.

Pejam celik pejam celik umur pula makin bertambah.

Yang pasti masa kan pergi meninggalkan kita tapi kenangan yang manis mahupon yang pahit kan tetap bersama kita sepanjang hidOp kita. Bak kata pepatah “Tak kan lapuk dek masa”. Kata saya pula, “Tak kan terbang di bawa angin, mati ataupOm di rOmpak. Ia kan tetap terpahat di hati”.

Sekarang saya nak ukirkan kenangan manis dan pahit saya di sini. Kata Orang kalau kenangan pahit elOklah di ukir di atas pasir. Sebab akan dihapuskan Oleh Ombak bila2 masa. Manakala kenangan manis pula hendaklah di ukir di atas kertas supaya kita dapat selalu melihatnya agar ia tidak hilang dari ingatan kita.

Tapi saya kan ukir dua2nya di sini. Kerana bagi saya MASA dapat mengubat segalanya biar sepahit mana pOm kenangan itu.

Antara Kenangan Pahit Saya Sepanjang Tahun Lepas Ialah:

Digelar hipokrit dan di panggil stupid oleh seorang hamba Allah. How mean! First tyme dapat gelaran begitu. Nasihat buat diri “Buat baik berpada2”. Nanti Orank pijak kepala.

Misspelled nama dekan fakulti dalam satu talk. Memalukan betOl huk3.

Jangan risO. Saya tak hantOk pOm kepala kat lantai hehe.

Menyebabkan dua buah kereta berlanggar di sebabkan Oleh sikap clumsy saya. Dush!!! Amik kO. GelOjOh cangat. Tapi di sebabkan kejadian itulah, saya dapat tahu mana satu yang bOleh di jadikan kawan, mana satu tidak.Malunya saya masa tue.

Dia putuskan saya kerana memilih perempuan itu. Tak nak kOmen pe2 lagi dah. Dah penat. Tapi saya dah dapat lupakan mereka.

Antara Kenagan Manis Pula:

Bersama kawan-kawan. Tinggal, masak, makan, hang out, shopping, jungle trekking dan picnic together.

Dah pandai masak banyak masakan.

Lebih mengenali erti kehidupan yang SEBENAR.

Bye2 kenangan lama. Dan hai2 kenangan baru.

Semoga tahun baru kali ini kan membawa lagi2 banyak RAHMAT, REZKI, KEJAYAAN dan KEBAHAGIAN. Amin.

WiTh LOve,

p/s: Masa tOk berhijrah!!!