❀ My GOjes BlOgging Friends ❀

Tuesday, August 31, 2010

~Raya~

Sahabat-sahabat saya semua dah tak sabar nak balik.
Nak buat persiapan raya.

Saya?
Saya tak rasa pe2 pom.
Raya dah tak semeriah dulu.

Taun nie saya raya kat negeri orang, kat Pahang.
Nie adalah second tyme tak raya kat Kelantan.
Memang rasa sedih.
Berjauhan dari rumah.

Tapi...
Ada baiknya juga.
Kurang sikit beban di hati saya.
Sebab kat Kelantan tue banyak kenangan.
Dan saya tak nak mengingati kenangan itu lagi.

Walaupun jauh tapi Kelantan tetap di hati.

Baju raya umi belikan.

Kuih-muih pom beli jer.
Tapi kene beli banyak taun nie.
Sebab ade masjis bersama pelajar taun akhir, jamuan kelas jahitan dan nak bawakkan tuk pelajar dari China di kelas BI.


Selamat Hari Raya Aidilfitri.
Dalam menyambut kemeriahan tue, jangan pula kita lupakan Pencipta Sekalian Alam.
Panjatkan segala kesyukuran kepada-Nya atas nikmat yang tak terkira.
Jalankan dengan penuh kesederhanaan dan keinsafan.