❀ My GOjes BlOgging Friends ❀

Tuesday, March 30, 2010

FiKiRaN yG HaRu BiRu

Assalamualaikum,

Hari ni rasa malas nak pegi kelas. Bukan ape, kelas cume satu je hari ni. Lepas tu balik kolej pulak. Dah laa agak jauh. Kadang-kadang bile pikir lalui benda n kehidupan yg sm, boring jugak. Tapi nak buat macammana, saya tidak punya bnyk pilihan. Hari ni ingat nak study for final. Wish me luck.

Hari ni juga terlintas di pikiran saya. Yang saya sebenarnye masih mencari-cari siapa diri saya. Apa identiti saya? Saya hairan kenapa tiada org di sekeliling saya yang menemani saya dalam meniti dan mengharungi kehidupan saya. Apakah semua tu salah saya Apakah diri ini bnyk kekurangan? Adakah ini balasan atas dosa-dosa saya pada Allah? Saya keliru. Saya pernah menanam hasrat tuk memperbaiki segala kelemahan itu, untuk menjadi yg terbaik.

Tapi........ Semuanye berakhir dgn derita dan kekecewaan.

Saya pentingkan diri?
Saya rasa tidak. Saya masih pikirkan org lain. Cuma bila org sakitkan saya then baru saya jd selfish hehehe.

Saya berlagak?
Saya pun rasa tidak. Jauh di hati saya, saya masih sedar saya hanya insan kerdil, yg hina di mata Allah. Lagipun xde ape dlm diri saya yg hendak saya bnggakan.

Entahlaaa...

Sekarang saya bergaduh dgn rumate saya gara-gara saya memarahi dia semasa dia tengah bergayut pukul 3 pagi. Suara mereka berborak(agak kuat), mmbuatkan saya tersedar dan terus saya tidak dapat melelapkan mata. Saya tau saya tidak wajar memarahinye dgn kasar. Saya boleh menegurnye dgn lmbt. Tapi mungkin sbb saya ada/dah terasa hati dgn dia (ade yg dh lm saya pndam) dan saya sudah lm bersabar dgn sikapnye yg tidak pernah mempedulikan org sekeliling, itulah yg mmbuatkan saya bertidak sedemikian rupa.

Bukan hari tu je die bergayut mlm2. Malah hmpr everynight. Tapi last2 saya juga yg tertanya2. Apa itu salah saya? Lagi memburukkan keadaan, yg sorang lagi pon marah kat saya. Die plak yg lebih2. Tapi tu dh berlalu. Tidak ade apa dah yg boleh memulihkan keadaan. Saya lega kerana saya sudah meminta maaf pada mereka. Walaupun mereka tidak mahu memaafkan saya, saya tak kisah. Janji saya tidak tersngkut pada Allah.

Sekali lagi, entahlaaa......

Saya malas dah nak pikir bnyk2. Life is just about playground and games. Dont put things so hard. Dont bother so much. Hidup bukannya lama. Nikmatilah sisa yg ade ni. Happykan diri. Siapkan diri untuk berdepan dgn Allah (takut plak saya. Takut saya bnyk buat salah pada manusia). Tapi mulai hari ini dan untuk masa akan datng saya kan cuba perbaiki mana yg tak elok dalam diri saya, cuba menjadi insan yg baik, pada Allah, ibu bapa, kawan-kawan, mereka sekeliling saya, agama saya dan negara serta bngsa saya.

Moga ade sinar kebahagian yg berkekalan menanti saya kelak. Kebahagian dunia dan akhirat.

wiTh LOvE,

Mencari bahagia, tanpa mengenal erti P.E.N.A.T